onedirectionlovenovels

Alla inlägg under september 2013

Av Elin - 5 september 2013 21:30

'Går det bra?' frågade Helen och lutade sig mot dörrkarmen.

Jag nickade och log.

'Okej, om du vill kan du byta om så fikar vi sen' sa hon och jag nickade innan hon sen gick ut och stängde dörren efter sig.

Jag stod och kollade mig själv i spegeln.

Jag var inte riktigt säker på hur detta kändes, det kändes så, märkligt, så konstigt.

Det kändes inte som hemma, inte än.

Jag vet att allting skulle bli bättre, det var jag säker på, jag hade redan börjat bygga upp lite mod till att prata med folk, men det kändes så otroligt konstigt, så lättande, men ändå konstigt.

Jag bytte om till ett par jeans shorts, en bralet top, ett rosa linne och ett par vita converse.

 

Jag lät min blick vandra över blåmärkena och såren som sakta men säkert hade börjat läka.

Jag blundade och tog ett djupt andetag.

Jag visste att det skulle ta tid, men jag var redo för en förändring, och för att låta det få åt ett bättre håll.

När jag kom ner för trappan kändes det otroligt främmande.

Huset hade så många våningar, så många korridorer och så många rum att jag hur lätt som helst skulle kunna tappa bort mig.

När jag hittade till köket satt alla där och väntade på mig.

Med allas blickar på mig gick jag tyst bort till en stol och satte mig ner.


Jag satt i min säng och kollade upp i taket när min mobil ringde.

Min blick vandrade sakta mot mobilen innan jag tog upp den.

'Hallå?'

'Hej min ängel, hur är det?'

Det var Niall, och jag rös av välbehag utav hans röst.

'Hej älskling' sa jag lättat och blundade lite. 'Jag ska inte ljuga, det är riktigt jobbigt. Det känns så främmande, en helt ny stad, så många nya personer, så mycket nytt, det känns riktigt jobbigt faktiskt'

'Jag förstår dig, men allting kommer bli bättre, jag finns här och jag ringer till dig så fort jag har tid, och jag vill att du ska veta att du kan ringa mig vilken tid som helst på dygnet. Allt jag vill är att du ska må bättre, jag tror detta kommer vara en bra förändring för dig' sa Niall förstående och jag la mitt huvud löst på den mjuka kudden.

'Dina ord betyder mycket älskling. Jag är redo för en förändring, och även fast det är så mycket som förändras på en gång så tror jag att det kommer bli en bra förändring, och jag ska ge det en värdig chans'

'Det låter jätte bra Lisa'

Jag och Niall pratade i nästan två timmar, om allt och inget.

Det kändes bra, att prata med någon som jag kände så bra, det tog mig bort en liten stund.

En stund efter vi la på knackade det på dörren till mitt rum.

Jag satte mig upp och kollade mot dörren.

'Kom in' sa jag sen och dörren öppnades.

Helen kom in och satte sig mjukt bredvid mig på min säng.

'Hur känns det?' frågade hon och jag övervägde frågan lite.

Jag kunde alltid ljuga och säga att det kändes bra, men ju mer jag tänkte på det, och hur konstigt det än lät, så var hon min nya familj nu, och jag kände inte för att ljuga för henne.

'Det känns..' började jag, men avbröt mig när ordet konstigt kom till min mun. 

Det kändes inte rätt att använda det inför henne, det kändes inte rätt. 

'Annorlunda' fortsatte jag sen och hon nickade förstående. 

'Det känns verkligen annorlunda, det känns ju grymt mycket bättre än vad jag hade det innan, men ett rba annorlunda, en bra förändring' 

Helen nickade igen. 

'Jag förstår att detta måste kännas otroligt konstigt för dig, men jag, vi alla, kommer göra det bästa för att det ska kännas bra och rätt för dig, så att du kan känna dig som hemma, det är ju det vi är här för' sa hon och log varmt mot mig. 

'Jag hoppas verkligen att du kommer få det bra, och jag vill verkligen att du ska känna dig trygg. Vi finns alltid här för dig om det är något. Jag förstår att du kanske inte vill prata om hur du mår och så med oss eftersom vi inte känner varandra bra, och det får ta sin lilla tid, men jag vill iallafall att du ska veta att vi kommer finnas här när du känner dig redo för det' fortsatte hon sen, och vart enda ord värmde mitt hjärta.

Jag log och nickade, och kunde inte hindra tårarna från att tränga sig ut i mina ögon.

Jag lutade mig fram och vi kramade om varandra, och det kändes så bra att kunna känna sig trygg.

Av Elin - 1 september 2013 13:01

Hellu alla där ute i världen!


Det avr ett tag sen jag var inne här och skrev, men det har varit väldigt mycket den senaste tiden och det har inte blivit av,

men ska försöka bli bättre nu, jag lovar!

Det är väldigt mycket med skolan och med vänner nu, men jag ska försöka att uppdatera bättre, jag lovar verkligen att jag ska försöka!

Love and peace! 

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards