onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Chapter 1 - London ?

Av Elin - 10 december 2013 20:44

 

Sofies perspektiv

Det var lördagen efter jag gått ut nian.

Jag satt i mitt rum när Olivia ringde.

"Hej" sa jag och tog en tugga av chokladen jag hade i min hand.

"Hej, du, vad gör du?"

"Kollar film"

"Härligt, jag kommer över då"

"Okej, gör du så"

"Okej, är där om fem"

"Puss"

Jag la på och slängde mobilen på nattduksbordet.

Helt rätt, fem minuter senare kom Olivia in i mitt rum.

Hon slängde sig på sängen bredvid mig och tog en godis ur min påse.

"Jo.." började hon och flinade mot mig.

"Vad?" frågade jag oroväckande och hon skrattade.

"Fåna dig inte, det är inget farligt, jag bara undrar om du vill hänga med till England"

Jag höll på att sätta godisen i halsen när hon pratat klart.

"Va?" sa jag med munnen full av vingummin.

"Ja, jag ska åka till mina kusiner om ungefär två veckor, jag undrar om du vill hänga med. Mina föräldrar betalar allt, för dig med"

Jag svalde hårt och kollade seriöst på henne.

"Vill du inte?" frågade hon någorlunda sorgset.

Mitt ansikte sprack upp i ett så brett leende att jag trodde att ansiktet skulle gå av på mitten.

"Såklart jag vill" sa jag och slängde mig på henne och drog in henne i en, vad som skulle vara, en kram.


Flygplatsen,

två veckor senare

"Jag fattar inte att vi ska åka till London och vara där i två månader" sa jag glatt och kramade om Olivia hårt.

"Nej, visst är det roligt" svarade hon och vi gick in på flygplatsen.

Jag vände mig om mot mamma och pappa och log.

Jag kramade om båda samtidigt och pussade dem på kinderna.

"Hej då" sa mamma och pappa i kör. 

"Var försiktig, se upp för främlingar, ring så fort du landar, lova att hålla oss uppdaterade, gå inte..."

"Mamma" avbröt jag henne med ett leende.
Hon kollade oroligt på mig och jag skrattade.

"Jag lovar, ingenting kommer hända, jag ska vara så försiktig jag bara kan"

Jag kramade henne och sen pappa.

Jag vinkade en sista gång innan vi gick in i våran gate.

Detta skulle bli det bästa sommarlovet någonsin.


"Hej" sa Olivias kusin som jag kände igen sen tidigare. Linda tror jag att hon hette.

När vi satt i bilen på väg till deras hus sa vi inte så mycket.

"Jo, Sofie" började hon och kollade på mig i backspegeln.

"Bara så du vet pratar vi alla engelska, för vi är rätt många i min familj och mina syskon kan inte svenska"

Jag nickade förstående och kollade ut genom fönstret igen.

Det var ganska varmt i London, där vi var, vilket var skönt.

När vi klev ur bilen stod vi framför ett stort hus, riktigt stort.

Jag kollade på Linda och hon skrattade.

"Ja, med mig är vi sju syskon, tre av dem är fortfarande små och behöver platsen" förklarade hon och jag nickade.

Jag var lite nervös när vi öppnade dörren till huset.

Jag hade aldrig träffat Olivias kusiner förr, och att vi bara kunde prata engelska var ju ännu värre.

Jag stod lite bakom Olivia och Linda när de andra kom till dörren för att hälsa, men blev snabbt indragen i samtalen. 

Jag hade lite problem med att hålla koll på namn, åldrar och vem som var vem, men tillslut fixade jag det. 

Lion, Sam och Joe var de tre yngsta på två, tre och fem år. 

Sen var det tvillingarna Philip och Courtney, som var tretton. 

Sen kom Linda som var arton och sen Marcus som var 23. 

Jag var lite förvirrad i början, men ju mer jag vande mig desto lättare blev det. 


"Vill du hänga med ut?" frågade Olivia när vi ätit middag.

Klockan var drygt ett och det var varmt idag, så varför inte?

"Visst, jag ska bara byta kläder" svarade jag och hon nickade för att sen följa med mig upp till övervåningen. 

Rummet vi skulle dela var stort, två stora sängar, fina ljusa tapeter och fina möbler. 

Huset var riktigt modernt och fint, och Olivias kusiner var riktigt trevliga. 

Jag bytte om till ett par tighta jeans och en topp som visade en del av min mage och min navelpiercing. 

Jag tog min mobil och jag och Olivia gick. 


Vi gick längs stranden och skvätte vatten på varandra. 

Solen höll på att gå ner och himlen var rosa och orange.

Det hade varit bästa dagen på länge, och det var ingen tvekan om att denna semestern skulle bli toppen.

På väg hem bestämde vi att vi skulle till stranden tidigt imorgon och bara chilla.

"Det behöver jag" skrattade jag. "Jag är blekare än snö"

Olivia skrattade lite och skakade på huvudet.

"Om man ska överdriva ja"


När Olivia väckte mig nästa morgon hade jag ett leende på läpparna.

Jag var snabb med att byta om till min ljusblå/turkosa bikini och dra på mig ett par shorts och ett linne.

Jag satte upp mitt hår i en hög tofs och gick ner för trappan.

"Happy today?" sa Marcus när jag kom ner.

Jag nickade och log, och han skrattade lite roat.

"Have fun" var det sista han sa innan han gick upp för trappan.

Jag nynnade på låten I gotta feeling när jag gick in i köket där Olivia, Philip och Courtney satt.

Jag satte mig ner bredvid Olivia och tog en drickyoghurt som stod på bordet.

Precis som jag skulle börja dricka ringde min mobil.

"Hallå?" svarade jag och log när jag hörde att det var mamma.

"Hej gumman, hur är det?"
"Jo, det är bra, hur är det själv?"

"Det är bara bra, men vi saknar dig" sa hon och jag nickade, halft medveten om att hon inte kunde se det.

"Jag saknar er med, jätte mycket" svarade jag och tog en klunk av min drickyoghurt.

Vi pratade på ett tag, om saker som skulle hända, hade hänt och när vi skulle ringa varandra.

När jag la på hade jag redan druckit upp hela drickyoghurten och Olivia väntade otåligt på mig.

"Done?"

Jag nickade och vi reste oss från bordet.

Vi packade ner handdukar och började sen gå mot stranden.

__________________________________________________________________________________________________

Hello!

Detta kapitlet blev väldigt kort, men jag lovar att nästa kommer bli bättre!

Puss - Elin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards