onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Del 2 - The Weekend

Av Elin - 28 januari 2014 23:00

 

Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer.

Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss.

"Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kollade runt på oss andra.

"Omprov och träning, hinner inte" svarad Dylan med en suck.

"Min bror fyller år idag, måste fira honom" Svarade sen Tyler och log lite snett.

"Jag har nog inte för mig någonting" sa Zack med en axelryckning.

Clarissa log nöjt och kollade på mig och Jasmine.

"Jag har ingenting planerat vad jag vet" sa Jasmine med en axleryckning och Clarissa nickade och kollade menande på mig.

Jag ville verkligen, jag hade inte träffat någon förutom Jasmine på jullovet, och innan dess hade jag inte varit med varken Clarissa eller några utav killarna på flera veckor. Men samtidigt hade jag inte träffat Liam på hur länge som helst, och jag visste att han skulle iväg snart igen.

Jag vet inte riktigt vad det var som talade inom mig, men efter några överväganden hade jag ringt till Liam och frågat vad han gjorde. 

Jag vet inte om det var tur eller otur, eller om det bara var ett rent sammanträffande, men han hade sagt att han var iväg och träffade Niall och Zayn, vilket fick mig att bli både förvånad och glad. 

Men i vilket fall som helst följde jag med tjejerna och Zack hem till Zack. 

Vi gick upp till Zacks rum.

Jag och Jasmine slängde oss på hans soffa medan han och Clarissa satt i sängen.

Jag vet inte riktigt var jag störde mig mest på.

Att de hela tiden höll på med varandra, flirtade, skojade med varandra, och betedde sig som att de var tillsammans, eller att de inte var tillsammans.

Jag suckade och tog fram min mobil. 


Ljudet av min ringsignal ekade i Zacks rum, vilket varken Clarissa eller Zack brydde sig om.

"Hallå?" svarade jag glatt när jag såg att det var Liam.

"Hej Han, stör jag?"

Jag sneglade mot Zack och Clarissa som nästan satt på varandra och höll varandra i handen, för att sen himla med ögonen och skaka på huvudet.

"Inte alls"

"Vad bra, vi tänkte dra hem till Niall ett tag, vill du hänga med?"

"Visst, Jass är också på" sa jag och puttade menande på Jasmine.

"Härligt, vart ska jag hämta er?"

"Hos Zack" svarade jag och jag hörde Liam prata med någon i bakgrunden.

"Okej, jag är där om fem minuter"

"Puss, hej"

Jag la på och nickade med huvudet mot dörren från Zacks rum, med en menande blick på Jasmine.

Hon nickade och vi reste oss upp och tog våra grejer.

"Vi.. ehm, ja, vi går.. eh, skitsamma" sa jag bara med en suck när Clarissa och Zack inte gav oss någon som helst uppmärksamhet.

När vi kom ut hade Liam inte kommit än, så jag och Jasmine ställde oss lutade mot staket och kollade lite på varandra.

"Vart ska vi, om jag får fråga?" sa Jasmine med höjda ögonbryn.

"Niall" svarade jag och nog nickade med ett svagt "coolt" kommande från hennes mun.

"Vet du hur härligt det är att du är bror med Liam? Inte för att jag gillar dig mer för att han är din bror, eller att jag är med dig pågrund av honom, hell, jag har varit bästavän med dig sen vi var två, men Liam gör bara livet så mycket bättre" sa Jasmine och vi skrattade lite.

"Ja, visst är det skitcoolt, liksom, det måste jag erkänna, men det är jävligt jobbigt att inte alltid ha sin bror där när man behöver honom" sa jag precis som bilen stannade framför oss.

"Det är därför du har mig" sa Jasmine med ett leende och öppnade dörren till baksätet.

Jag satte mig där fram och Liam började köra.


När jag vaknade på fredagan nästan hoppade jag ur sängen.

Jag skyndade mig att duscha, sminka mig och fixa mitt hår.

Jag drog på mig ett par jeans, en skjorta och ett par skor, för att sen ta min väska och springa ner för trappan och sätta mig vid bordet för att äta frukost.

Bara en liten stund senare kom Liam och satte sig vid bordet mitt emot mig.

"Är du taggad för helgen?" frågade Liam och jag nickade ivrigt med munnen full av macka.

Han skrattade lite och hällde upp juice till sig.

"Vi åker vid fyra" fortsatte han och hela min kropp började vibrera.

Det kändes som att jag skulle explodera, denna helgen skulle bli såå bäst.


När jag kom till skolan såg jag Jasmine vid sitt skåp redan flera hundra meter bort.

Jag sprang fram till henne och kramade om henne.

"Vi åker vid fyra" sa jag och hon kollade frågande på mig, innan hennes ögon vidgades och ett leende spredde sig över hennes läppar.

"Herregud, jag hade helt glömt av det, fyfan vad roligt det kommer bli" utbrast hon och kramade mig tillbaka.

"Vad snackar ni om?" frågade Tyler som kom fram till oss.

"Helgen" svarade jag med en axelryckning och han nickade.

Jag stängde mitt skåp när jag tagit ut mina grejer.

Precis då kom Zack och Clarissa och gick förbi.

De vinkade lite men fortsatte kolla och prata med varandra.

"Jag vet inte riktigt om det bara är jag, men det känns som att dem inte fattar hur uppenbara dem är" sa Zack och skakade på huvudet.

"Nepp, det är inte bara du" svarade jag och vi började gå åt andra hållet.


"Han, är ni klara?" hörde jag Liam ropa från nedervåningen.

"Fem minuter!" ropade jag tillbaka och vände mig om mot Jasmine som stod vid min spegel.

"Är du klar eller?" frågade jag och hon vände sig om.

"Japp"

Vi tog våra väskor och gick ner för trappan.

"Äntligen" suckade Liam när vi kom ner. 

Jag gick in i köket och kramade mamma och pappa. 

"Var försiktiga" sa mamma och jag nickade. 

"Vi är med Liam, ingenting kommer hända" svarade jag med ett skratt.


När vi suttit i bilen i nästan två och en halv timmar var jag så lättad över att kunna gå ut och sträcka på mig när vi stannade.

Vi var utanför en studio, och härligt nog var det inga människor där, varken fans eller paparazzis, inte ens människor som gick på gatorna. Fast det kunde dock bero på att det var trettio centimeter tjock snö, men ja. 

Liam låste bilen och jag och Jasmine följde med honom in genom dörren till den stora byggnaden. 

Jag är bror med självaste Liam Payne, och både jag och Jasmine hade träffat killarna hur många gånger som helst, men ändå var jag nervös som bara den.

Liam gick genom de långa hallarna bara sådär, han hade kunnat blunda och veta exakt vart han skulle.

Jag och Jasmine skyndade efter, tills han stannade utanför en dörr.

Om man stod riktigt nära kunde man höra musik och någon som sjöng.

Liam öppnade dörren och vi gick in.

När vi kom in brast jag ut i ett leende och började med att gå fram till Louis som satt på en stol närmast dörren.

Jag kramade om honom och han kramade om mig.

"Hej lillen, hur mår du?" frågade han och jag log.

"Jag mår bra, du då?"

"Allting är fint" svarade han tillbaka med ett leende.

Jag kramada killarna och sa hej och allting som man gör när man inte har träffats på länge, ni vet säkert.

Alla hälsade på Jasmine och det var massa kramar hit och dit.

Tillslut visade Zayn mig hur man skötte alla knappar och det utanför själva rummet där man sjöng (haha, ingen aning om vad det heter?!) och visade även hur man kunde stänga av så att vi inte hörde dem och dem inte hörde oss.

Jag nickade och de gick in för att sjönga.

Jag satt och pratade lite med Jasmine, och såg i ögonvrån hur någon tittar på mig.

Jag vänder huvudet och kollar genom glaset, för att mötas av ett par gröna ögon.

Harry log gulligt och kollade sen snabbt bort.

Jag skrattade lite och skakade på huvudet, för att sen återgå till min konversation med Jasmine.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Av Elin - 25 januari 2014 21:38

  Hannah Payne är en vanligt tjej på sexton år som gillar att spela basket, vara med sina vänner, speciellt hennes bästa vän Jasmine Rodriguez, och vara så mycket med hennes bror som möjligt. Hennes liv förändrades ju helt när hennes storebror, ...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards