onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Chapter 2 - Ice Cream and Beach Guys

Av Elin - 11 december 2013 19:47

 

"Vilken snygg bikini" sa jag och log mot Olivia när hon la sig ner på handduken.

"Tack, din är också jätte snygg" svarade hon och jag log när jag satte mig ner bredvid henne.

"Har du en ny navelpiercing?" frågade Olivia och jag nickade.

"Ja, jag fick den av min brorsa" svarade jag och hon nickade.

Jag tog fram mina hörlurar och satte i dem i min mobil för att lyssna på musik.

"Här" sa jag och gav Olivia ena hörluren.

Hon satte sig upp bredvid mig och satte i den i sitt öra.

Det var en av våra gamla favoriter. I'm yours med Jason Mraz.

"Nej, vad längesen" sa hon och vi skrattade lite.

Vi sjöng med lite och skrattade.

Det här var verkligen livet.

Det fanns inget bättre än att spendera sommaren med Olivia, ha långa filmkvällar, vara sent på stranden.

Allting var amazing.

Vi satt lite och lyssnade på musiken, Olivia njöt av solen och jag spelade på min mobil.

"Åh Soffan, intensiv blick klockan tolv" sa Olivia plötsligt med en lätt knuff i mina sida.

Jag kollade diskret upp på killen som stod drygt tjugo meter framför oss och spelade volleyboll med fyra andra killar.

Han kollade rakt på mig med enat ögonbrynet upphöjt och ett flirtigt leende på läpparna.

Jag skrattade lite och kollade ner på min mobil igen.

"Har du inte märkt att han typ stirrat på dig i kanske tjugo minuter" skrattade Olivia och jag skakade på huvudet med ett skratt.

"Nej"

Vi skrattade lite och jag la undan mobilen.

Jag och Olivia satt och småpratade en stund innan en boll kom farande och landade mellan oss.

Jag tog upp bollen och lyfte upp mina solglasögon för att kika på killen som kom springande mot oss.

Det var samma kille som bara för några minuter sen gett mig den flirtigaste minen någonsin.

"Whoops, sorry, it was an accident" sa han och jag log lite.

"Oj, verkligen en olyckshändelse" skrattade Olivia med en liten knuff i mina sida.

Jag skrattade lite och kastade bollen till killen.

"Oh, you're not from here?"

"No, we're actually from sweden" svarade jag och han nickade.

"Cool"

Han gav oss ett charmigt leende och småjoggade sen bort till de andra.

"Han gillar dig" sa Olivia och flinade mot mig.

"Han gillar inte mig, hur vet du att det inte är dig han stirrar på" suckade jag och Olivia skrattade.

"Du är så omedveten om verkligheten"

"Är jag inte alls" envisades jag och kollade ner på min mobil igen.


Jag drog på mig mitt linne och mina shorts och la ner min handduk i min påse efter att jag hade skakat bort all sand.

Vi kollade bort mot killarna en sista gång innan vi började gå därifrån.

"Vill du ta en glass eller något?" frågade Olivia och jag skrattade.

"Vad är det ens för en fråga?"

"Ni skulle bli ett gulligt par" sa Olivia när jag vi köpt våra glassar.

"Vilka?" svarade jag omedvetet och hon skrattade.

"Jag blir så trött på dig ibland, killen på stranden, duh"

"Jaha, han, va, skulle vi?" skrattade jag och tog en sked av min glass.

"Ja, säg någon du inte passar med" sa Olivia och jag skrattade.

"Joel, han i biologin" sa jag och vi båda började skratta.

"Ingen passar med Joel i biologin" svarade Olivia och jag skakade roat på huvudet.

"Agreed"


"Hello!" sa Olivia när vi kom hem till hennes kusiner.

"Hey girls, you came right on time, we've just planned on sharing dinnerplans with Olivias uncle and his family, you know Stefan, he and his nich for fancy resturants" sa Charlotte, Olivias moster och barnens mamma, när vi tagit av oss skorna.

"You have an hour and a half to get ready" fortsatte hon sen och vi nickade.

Vi började gå mot trappan till övervåningen men Charlotte avbröt oss.

"Sofie" sa hon och gjorde en gest med sin hand att jag skulle komma till henne.

Olivia fortsatte upp för trappan medan jag gick fram till Charlotte.

Hon böjde fram sitt huvud så att hennes mun var precis intill mitt öra.

"Jag har en jätte fin klänning som inte passar mig som jag tror skulle sitta jätte snyggt på dig, den hänger i min garderob" viskade hon och jag kollade på henne.

"Säkert?"

Hon nickade och jag log.

Jag gav henne en kram och sprang upp för trappan och in i rummet som hon och hennes man Chris delade.

Jag öppnade garderoben och letade efter någonting jag egentligen inte hade någon aning om.

Jag visste inte varför men jag drogs till en blå klänning som hängde där.

Jag tog ut den och nickade.

Den var klarblå, till knäna, utan band och hade ett bälte i midjan.

Jag tog med den in till badrummet och bytte om, och jag var i himlen.

Den satt perfekt.

Jag gick ut från badrummet och kollade mig i helkropps spegeln i Chorlottes rum och snurrade runt lite.

Jag nickade återigen och gick sen ut i hallen och in i rummet jag och Olivia delade.

Jag tog underkläder och en handduk och gick in i badrummet.

Jag duschade snabbt, drog på mig mina underkläder, fönade och lockade mitt hår, sminkade mig och drog en handduk runt kroppen för att sen gå ut till rummet.

Olivia hade fortfarande inte kommit tillbaka.

Jag drog på mig klänningen och snurrade runt i spegeln lite, för att sen få panik.

Vilka skor skulle jag ha på mig?

Det ända jag hade var flip flops och slitna converse.

Jag suckade och skyndade mig ner för trappan.

Jag hade ingen aning om vart Olivia hade gått, så jag gick till Linda istället.

Jag knackade på hennes dörr, för att sen höra en röst säga kom in.

Jag öppnade sakta dörren och kollade på Marcus och Linda som satt i hennes säng.

Jag stod där tyst en stund, osäker på vad jag skulle säga.

Skulle jag prata engelska eller svenska, skulle hon tycka jag var fånig?

Jag stod lite och kollade ner på mina fötter, förde blicken över rummet, kollade på dem, innan jag sen suckade.

"Vet du vad, jag behöver lite hjälp" sa jag bara och hon skrattade.

"Har det med middagen och göra?" frågade hon och jag nickade.

"Jag har inte riktigt några skor jag tror skulle passa, och jag vet egentligen inte vilka skor jag skulle valt ändå, vart är det förresten vi ska äta, är det jätte viktigt att tänka?" sa jag snabbt och Linda och Marcus skrattade.

Jag kollade osäkert upp på dem och Linda log vänligt mot mig.

"Ta det lugnt, okej? Det är en ganska fin resturang, det är så min morbror är, han bara gillar att överdriva allting" började Linda och ställde sig upp.

"Kom, du kan få låna något utav mig" fortsatte hon sen och jag följde med henne till hennes garderob.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards