onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

The Love Of My Life - Del 13

Av Elin - 7 februari 2013 15:17

'Jag, Sophie och Christian ska och handla, ska du med?' sa Chelsea.

Jag skakade på huvudet och log mot henne.

'Jag stannar här' svarade jag och hon nickade.

'Okej, jag är tillbaka inom en timme' sa hon och lät dörren till mitt rum vara öppen.

Någon minut efter att Chelsea gått ut hörde jag en bil köra iväg.

Jag satte i hörlurarna och satte på lite musik.

Jag gick ut i köket och öppnade kylskåpet.

Jag sjöng med lite till musiken jag lyssnade på och tog ut juice.

Jag hällde upp lite i ett glas och tog sen med det ut till baksidan och satte mig i en solstol vid poolen.

Min mobil vibrerar och jag tar upp den för att läsa sms:et jag nyss fått.


"Hello my love!

You wanna have a movienight with me and the boys later?

xoxo"


"Heeeey!

Sure, when, where ? :)

xoxo"


"Cool, i'm texting you later!

xoxo"


Jag la ner mobilen igen och återgick till att njuta av den sköna solen.


'Hej' sa Chelsea och satte sig i solstolen bredvid min.

jag tog av mig hörlurarna och rättade till det neonrosa linnet innan jag sen kollade på Chelsea.

'Jag köpte din favorit glass' sa hon och höll fram en ben&jerry glass mot mig.

'Du känner mig alldeles för väl' sa jag och tog emot glassen.

'Jo, Liam sms:ade innan och frågade om vi ville komma till dem och ha filmkväll' sa jag och kollade på Chelsea som nickade.

'Det låter väl roligt' sa hon och tog en sked av sin glass.

Jag nickade och tog en sked av min glass.

'Men tills dess ska jag bara njuta av vädret' sa jag och satte mig upp och tog med mig glassen in.

Jag ställde den på vardagsrumsbordet för att sen gå in till mitt rum och byta om till min bikini.

Jag tog mina solglasögon och gick sen ut för att ta med glassen och sätta mig tillrätta i solen igen.


'Är vi på rätt gata?' frågade Chelsea och jag ryckte på axlarna.

'Hur ska jag veta, jag har aldrig varit här förut' sa jag och hon skakade på huvudet.

'Jag tror inte vi är rätt'

'Inte jag heller' sa jag och vi vände.

Efter att vi gått runt och letat efter rätt hotell i kanske trettio minuter hittade vi det som vi tror var rätt.

Vi gick in och åkte hiss upp till våningen som Liam sagt att han bodde på.

Hotellet var lyxigt och det var inte direkt vanligt folk som jag och Chelsea som bodde där.

'Vilket rum var det han sa att det var?' sa jag och kollade på Chelsea som ryckte på axlarna.

'Det var dig han pratade med'

'Är 313 rätt?' frågade jag mig själv och skakade på huvudet.
'Nej, 315' sa jag men tog sen ett steg tillbaka.

'Nej, det är inte heller rätt'

'Sluta vela, tänk efter' sa Chelsea och jag stannade upp.

'314' sa jag beslutsamt och gick fram till dörren och knackade på.

Jag hörde ett lågt "kom in" och öppnade dörren, det räckte med att kolla på jackorna som hängde innanför dörren för att veta att vi var rätt.

Jag och Chelsea gick in och hittade tillslut till "vardagsrummet". Hotellrummet var stort nog at vara en lägenhet för tio personer.

Jag och Chelsea stannade lite i dörröppningen och väntade lite.

jag visste inte om vi skulle gå in eller stanna kvar, det kändes lite konstigt.

'What are you waiting for?' frågade Louis och kollade på mig och Chelsea.
Jag tog första steget och gick in.

Jag satte mig ner bredvid Liam och Niall medan Chelsea satte sig ner mellan Harry och Zayn.

Louis satt bredvid Liam på hans högra sida, jag satt på hans vänstra sida. På min vänstra sida satt Niall och bredvid honom satt Zayn.

Chelsea satt bredivd Zayn på hans vänstra sida och Harry satt då på Chelseas vänstra sida.

Liam la en arm om mina axlar och jag la mitt huvud på hans axel.

'Hey' sa han och pussade min panna.

Jag log och kollade sen på Niall som reste sig och gick fram till tv:n.

'So, what movie do you wanna watch?' frågade han och jag ryckte på axlarna.

'I can watch anything' sa jag och kollade runt på de andra.

'Lets choose the notebook' sa Harry och ryckte på axlarna.

'That's my favorite movie' utbrast Chelsea och jag skrattade.

Niall satte på den och innan han satte sig ner i soffan tog han en skål med godis i som stod på bordet och höll den i sitt knä.

'Niall, it's not just you that wants candy' sa Louis och Niall skrattade.

'Tough luck' sa han och räckte ut tungan mot Louis.

Zayn tog godisskålen från Niall och skickade vidare den till Chelsea, där den slutligen valde att stanna nästan hela fimen. 


'Vart har ni varit?' frågade Sophie som stod utanför "stugan/huset". 

'Ehm.. vi var..' började Chelsea och kollade på mig. 

'Vi var..' fortsatte jag och kollade tillbaka på Chelsea. 

'Hos... en kompis' sa Chelsea och kollade tillbaka mot Sophie. 

'Och vem är denna kompisen?' frågade Sophie och la armarna i ett kors över bröstet. 

'En... tjej' började Chelsea. 

'Har hon ett namn?' fortsatte Sophie och Chelsea lät denna frågan gå till mig.

'Hon heter... heter..' började jag och försökte komma på något bra. 'Katie'

'Okej, men ha på era telefoner nästa gång, okej?' sa Sophie och jag och Chelsea nickade.

'Det ska vi'

Sophie började gå tillbaka till deras hus och jag andades ut.

'Tror du hon gick på det?' frågade jag och Chelsea ryckte på alarna.

'Jag vet inte, men någon gång kommer dem ju få reda på sanningen' sa Chelsea och vi gick in.


Någon månad senare, 

20/6-2011

'Happy birthday' sa alla och jag blåste ut ljusen på tårtan.

Jag log, alla var där.

Chelsea, Liam, Louis, Harry, Zayn, Niall.

Sophie, Christain, Maria, Thomas och alla Chelseas små kusiner som jag fortsätter glömma av namnen på, Christians fru Charlotte och Sophies lilla syster Lilly var också där.

Ja, de kom ju tillslut på hur allting egentligen låg till med den där kompisen Katie.


'Vart ska ni?' frågade Sophie och kollade på mig och Chelsea som stod och väntade på bussen.

'Shoppa' svarade Chelsea och jag nickade. 

Sophie ställde sig bredvid oss.

'Jag ska in och köpa nya skor' sa hon och jag och Chelsea nickade.

I bussen satt vi tysta tills min mobil ringde.

'Yeah?' svarade jag och hörde Liam i andra änden.

'Hey, where are you?' frågade han.

'We're sitting on the bus'

'Okay, we're waiting at the station'

'Okay, see you there, bye' svarade jag och la på.

'Vem var det?' frågade Sophie och jag kollade på Chelsea.

'Katie' svarade jag och hon nickade.

När bussen stannade på stationen där alla var tvugna att gå av hoppades jag att Sophie inte skulle åt samma håll som oss, men jag visst inte turen med mig på min sida. 

Sophie väntade på oss och jag och Chelsea gick en bit bakom.

'Vad sa han?' viskade Chelsea.

'Han sa att dem skulle möta oss här' viskade jag tillbaka och hon nickade.

'Vad pratar ni om?'

'Inget' svarade Chelsea tillbaka. 'Vi kanske ska berätta för henne iallafall, jag menar, varför inte?' frågade hon och jag nickade.

'Det är ju trots allt din närmaste kusin' svarade jag och hon nickade.

'Sophie' sa Chelsea och Sophie och kollade på oss.

'Ja'

'Jo, angående det där med Katie' började Chelsea och kollade sen på mig.

'Det finns ingen Katie, eller hur? Jag visste det, yes, jag hade rätt hela tiden' sa Sophie och jag och Chelsea kollade konstigt på varandra.

'Så, vem är det ni egentligen är med'

'Jo' sa jag och kollade på Chelsea och ville att hon skulle fortsätte.

'Det är egentligen några killar vi är med' sa Chelsea sakta och Sophie ryckte på axlarna.

'Varför kunde ni inte berätta det? är dem gamla eller något?' frågade hon och både jag och Chelsea skakade på huvudet.

'Nej, det är bara det att..' började jag sakta och kollade på Chelsea som fortsatte.

'De är liksom... vad ska man säga, lite kända?' sa hon och Sophie nickade.

'Vilka är det då?' frågade hon och både jag och Chelsea kollade ner i marken.

'Onedirection' sa Chelsea lågt.

'Va?' frågade Sophie som inte hört.

'Onedirection' sa Chelsea, fortfarande lika snabbt, men lite högre.

'Va?'

'Onedirection' sa Chelsea, lite högre och Sophie stelnade till. 

'Lite kända? vadå lite kända?' började Sophie och jag höll upp ett finger framför munnen och ville att hon skulle vara lite tystare.

'Det finns inga som är bättre än dem, varför har ni inte sagt något? har ni varit med dem mycket, skojar ni med mig, ni måste skoja, åh herregud, jag kan inte tro på er, det är inte sant, ni ljuger' sa Sophie snabbt. och jag skakade på huvudet.

'Sophie, andas' sa jag, varken jag eller Chelsea hade någon aning om att Sophie gillade one direction så mycket.

Plötsligt ringde Sophies mobil och hon gav den till mig.

'Svara, jag kan inte' sa hon och jag höll fram mobilen till Chelsea, men hon skakade på huvudet.

'Det är din kusin' sa jag och Chelsea tryckte bort min hand.

'Men det är bara Dean, du har träffat honom hundratalsgånger, du kan svara' sa hon och jag suckade.

'Gina' svarade jag.

'Hey, are Sophie there?' frågade han och jag kollade på Sophie som knappt kunde andas.

'She can't talk right now, I'll tell her that you've called' sa jag och la på.

'Okej, jag vet att ni ljuger' sa Sophie och Chelsea kollade på mig.

'Vadå ljuger?' frågade jag och hon skrattade.

'Jag vet att ni omöjligen är med one direction' sa hon och skrattade mer.

Just då ringde min mobil, gud vad alla ska ringa då.

'Gina' sa jag snabbt och hörde Liam i andra änden.

'Hey, where are you?'

'Liam, Chelsea and I have told her cousin about you, I don't know if that was okay about you, I know you don't want people to know too much' sa jag snabbt och Liam skrattade.

'Of course it was okay, just as long as you two are okay with it' sa han och jag pustade ut.

'Okay, the only thing is that Sophie doesn't know whether to believe us or not, and she have some trouble breathing, but that's okay' svarade jag och skrattade lite.

'Okay, where are you?' frågade han och jag log.

'Outside' svarade jag.

'Okay' sa Liam och la på.

När jag såg fem killar med keps, solglasögon och som kollade ner i marken som att de gömde sig kom ut visste jag direkt att det var dem.

När Sophie såg dem hyperventilerade hon.

'Herregud, vad är det här? jag kan inte andas, jag kommer svimma åh gud, de kommer närmare, det funkar inte, jag kommer svimma' sa hon och jag skrattade, tillsammans med Chelsea. 

'What's going on here?' frågade Louis och kollade på Sophie som stod mot väggen och hyperventilerade. 

'Gina, kom hit, jag kan inte andas, jag kommer svimma' sa hon och höll ut en arm mot mig och jag gick dit och höll i henne.

Det kändes lite konstigt, liksom, att hon reagerade sådär.

Jag hade ju knappt haft en tanke på att det var dem.

Nu kändes det verkligen som att de var super kändisar som åkte runt i alla länder och gjorde turneer och allting.

'Sophie, andas, okej, andas, det är okej' sa jag och hon kollade på mig.

'Okej, vadå okej? min kusin och hennes bästavän har gått runt och hållt hemligt att de känner one direction' sa hon och pekade menande på killarna.

'Big fan?' frågade Harry och skrattade lite.

'Herregud, han pratar. Han får inte prata, ingen av dem får prata. Jag får inte kollade på dem, jag kommer svimma' sa hon snabbt och jag skrattade lite.

'Detta är en dröm, allting är en dröm. Det är inte dem, ni ljuger' sa Sophie och jag skrattade.

'Sophie, ta och andas, ta det lugnt och bara kolla på dem' sa jag och vred på henne.

Hon blundade hårt.

'Gina, jag kan inte kolla på dem, jag kommer svimma' sa hon och jag skrattade.

'Öppna ögonen, sakta, okej?' sa jag och hon tog ett djupt andetag och gjorde sen som jag sa.

Hon stod där en stund och bara kollade på killarna som log mot henne.

'Gina' sa hon och högt och försökte ta tag i mig.

'Gina, gina, gina, åh gud, åh gud, jag dör, Gina, jag kommer svimma, ta emot mig. Dett händer inte, okej, jag drömmer, okej, när jag öppnar ögonen igen kommer allting bara var normalt, okej?' sa hon och blundade hårt. Några ögonblick senare öppnade hon ögonen igen och vände sig mot mig.

'Giiiina' sa hon och kramade om mig.

'Detta är inte sant, herregud' sa hon och jag skakade roat på huvudet.

'Okej, Sophie andas, okej andas, ta det lugnt' sa jag och andades tillsammans med henne.

'In, och ut, och om igen' sa jag och hon gjorde som jag sa.

'Does someone need a hug?' sa Louis och kramade om Sophie.

 


'Så, hur känns det att vara sexton?' frågade Chelsea och log mot mig. 

'Det känns grymt, verkligen, jag kommer inte sakna att vara femton iallafall' sa jag och någon harklade sig bakom oss. 

'English please' sa Liam och jag skrattade. 

Liam drog in mig i sin famn. 

'Happ birthday babe' sa han och kysste mina läppar mjukt. 

Även fast vi var officiella inom familjen var vi inte helt officiella än.

Inga utomstående visste om oss.

Det kändes skönt så, det kändes roligt, spännande.

Jag visste inte riktigt om jag ville att alla skulle veta om oss.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards