onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

The Love Of My Life - Del 15

Av Elin - 10 februari 2013 21:29

Jag lät mitt hår hänga naturligt och sminkade mig sen.

Jag tog på mig ett par jeans, en grå hollister tröja med långa armar och ett par vita converse. 

Jag tog på mig en mössa och när jag kom ner tog jag på mig min vinterjacka. 

Jag och Adrian tog följe hem till Markus. 

'Så, har du tänkt över vad du vill göra på julafton?' sa Adrian och jag kollade ner i marken. 

'Nej, inte riktigt, jag vet inte vad jag vill än' sa jag och han nickade.

'Jag tror att Markus verkligen vill att du ska hänga med. Han går runt och tjatar hela tiden om hur tråkigt han kommer ha där om inte du hänger med' sa Adrian och jag skrattade.

'Ja, det hade ju inte varit helt fel, en jul i New York' sa jag och Adrian nickade.

'Jag tycker att du ska göra det, jag menar, det skulle väl vara jätte roligt' sa han och log mot mig.

Inte med rösten som säger att Adrian vill att jag ska vara med honom, utan det var verkligen som att han menade det.

'Tycker du att jag ska göra det?' frågade jag och Adrian kollade på mig.

'Jag tycker att du ska välja det som känns bäst för dig, men jag tror nog att ni kommer ha superkul i New York' sa han och jag log mot honom.

Innan jag hann säga något kände jag iskall snö rinna innanför min tröja.

Jag flämtade till och vände mig om för att se Markus stå där och flina mot mig.

Jag borstade av snön som hamnat i min nacke och försökte få bort det mesta som inte smällt innanför min tröja.

'Markuuus' sa jag och rös till.

Herregud vad kallt.

Jag gjorde en snöboll och kastade den på honom, och med min tur träffade den rakt i hans huvud.

'Jämnt' sa jag och han borstade snön från sitt hår.


'Jag tror jag har bestämt mig' sa jag och kollade på Markus som nickade.

'Jag vill hänga med er' fortsatte jag sen och han log.

Jag, Markus, Adrian och Chelsea satt en stund och pratade innan vi sen blev avbrutna av min mobil som ringde.

'Gina' sa jag och reste mig upp från min säng så fort jag hörde att det var Liam.

'Hey' sa han och jag gick ut från rummet.

'Gina, I want you to tell me that you've made your mind up and decided you're going to spend your chirstmas with your friends'

Jag skrattade lite.

'Liam, I have decided what to do now, okay?' sa jag bara.

'What did you decide?'

'I decided to go with Markus to New York'

'I wish I could spend my chirstmas with you' sa Liam och jag nickade, ganska medveten om att han inte kunde se det.

'I want that too' svarade jag.

'Gina, din mamma vill prata med dig' sa Chelsea högt.

'Liam, I'll call you later, love you'

'Okay, love you too'

Jag la på och gick sen till den vanliga telefonen.

'Hallå?'

'Hej Gina, hur är det med dig?'

'Hej mamma, jo det är la bra. Hur mår du och pappa?'

'Vi mår bara bra, vi saknar dig jätte mycket och det är synd att vi inte kan vara tillsammans på julafton'

'Jag saknar er med, och det har löst sig, jag hänger med Markus till new york' sa jag.

'Gud vad bra att det har löst sig' sa mamma och jag log.


Några dagar senare,

New York
'Äntligen framme' sa Markus och jag log.

'Tack så jätte mycket för att jag fick hänga med' sa jag och log mot Markus föräldrar som log tillbaka.

'Nej då, det var ingenting. Det är bara roligt att Markus får någon att vara med' sa Markus mamma, Helena.

Jag log och gick sen fram till Markus.

'Vi kommer ha jätte roligt' sa han och jag log.

'Jag hoppas det' svarade jag.

 

Jag kände alla där, men ändå kändes det konstigt.

Det kändes inte som att jag träffat någon utav dem någon gång.

Alla var snälla, som att jag var en del utav familjen.

'Vi går ut lite' sa Markus och väntade på att jag skulle knyta mina skor.

Jag hade ett par jeans, en stickad usa tröja, ett par vita converse, min jacka och en mössa.

'Okej, men var försiktiga' svarade Helena.

'Så, vad vill du göra först?' frågade Markus och jag ryckte lite på axlarna.

'Det spelar ingen roll' svarade jag och han log.

Vi gick runt lite innan det slutade med att vi satt och fikade.

Både jag och Markus köpte varmchoklad. 

När vi satt oss vid ett brod piper det till i min mobil.
Jag läste sms:et.

 

'Hey babe!

Miss you so bad right now..

I really wish I could be with you.

xoxo"

 

Jag skrev snabbt ett svar.

 

'Heey!

I miss you too!

I wish I could be with you too!

xoxo"

 

Jag la ner mobilen igen och Markus flinade mot mig.

'Så vem är den mystiska killen egentligen?' frågade han och jag skrattade lite.

Skulle jag säga som det var, att jag var ihop med världskändisen Liam Payne?

Nej, jag får hitta på något.

'Han heter Liam' svarade jag och Markus kollade på mig med en blick som sa "fortsätt".

'Han bor i London' fortsatte jag sen och hoppades att det skulle räcka, men jag hade inte den turen med mig idag.

'Har han något efternamn?' frågade Markus och jag bet ihop.

Jag ville så gärna berätta för Markus hur det var, men tänk om han inte tror mig eller tänk om Liam inte vill att jag berättar.

Liam kanske inte vill att alla ska veta.

Men Markus är min bästavän, jag litar på honom och om Liam vill ha mig ska han också göra det.

Jag böjde mig mot Markus så att mitt ansikte var precis framför hans.

'Payne' viskade jag och Markus kollade först oförstående på mig när jag satte mig ordentligt på min stol.

Först nickade han lite, men sen stannade han och kollade på mig.

'Heter inte han det, den där killen som sjunger, han där Liam...' började han och kollade sen på mig.

'Du måste skoja'

Jag skakade på huvudet och hans ögon växte.

'Gina, varför har du inte berättat förrän nu att du är tillsammans med honom?'

Jag ryckte på axlarna.

'Okej, det var inte riktigt han jag tänkte på' sa Markus.

Jag visste inte om det var bra eller dåligt att han reagerade såhär.

 

24/12-2011,

22.30

Det kändes lite konstigt att fira jul på deras sätt, inte riktigt som vi firar i Sverige.

Jag andades tugnt och blundade.

Det var ju tur att Markus tog det bra.

Men egentligen fattar jag inte, varför skulle man inte ta det bra?

Jag antar att jag trodde att han inte skulle tro på mig, utan tro att jag skojade med honom.

Det känns lite konstigt när folk reagerar som dem gör när jag inte ens tänker på att det är "Liam Payne världskändisen från one direction" utan att det är "Liam Payne, världens bästa kille och pojkvän". 

Jag vet att det är klart att folk reagerar när man säger att man är tillsammans med Liam Payne, men det känns bara konstigt för mig eftersom att jag inte ser honom så hela tiden. 

Jag öppnade ögonen igen och vände mig så att jag låg på sidan. 

När jag tänkt en stund stängde jag ögonen igen, och det tog inte lång tid innan sömnen tog tag i mig. 

 

3/1-2012, 

16.47
Jag ställde ner väskorna och slängde mig på min säng.

Jag var så trött att jag knappt kunde beskriva det.

Jag hade inte sovit på grymt länge, och tanken på sömn var så underbar.

Jag beslutade mig efter ett tag att öppna ögonen igen.

Jag släpade mig in till toaletten och borstade tänderna.

Jag bytte om och gick sen och la mig igen.

Precis som jag var på väg att somna ringde min mobil.

Jag öppnade mina ögon och suckade.

'Hallå?'

'Hej gumman, har du kommit hem?' sa min mamma och jag suckade.

'Ja, precis faktiskt'

'Okej, jag och pappa kommer hem om en vecka. Vi saknar dig jätte mycket'

'Vad bra, jag saknar er med'

'Det ska bli så roligt att se dig hjärtat'

'Det ska bli roligt att se er med' sa jag och kämpade för att hålla ögonen öppna.

'Vi ses om en vecka älskling'

'Ja, bra, älskar er, ha det bra, hej då' sa jag och la sen på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards