onedirectionlovenovels

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Elin - 17 januari 2013 08:57

Några veckor senare

Jag satte mig ner på min plats bredvid Chelsea i flygplanet.

Hon kollade på mig och log.

Jag log tillbaka.

'Jag är glad att vi är vänner igen' sa hon och leendet på hennes läppar blev större.

'Jag med' svarade jag och kollade runt.


'Äntligen' sa Chelsea högt när vi kom ut från flygplatsen.

Jag skrattade åt henne medan jag kollade runt efter hennes kusin som skulle hämta oss.

När jag såg henne kom hon springande mot oss och log glatt.

'Hej' sa hon och kramade oss.

Hela vägen hem till kusinerna pratade Chelsea om allt och inget, medan jag och Sophie(kusinen) satt helt tysta.


'Vi hade tänkt att ni två kan få bo i stugan detta året' sa Christian, Chelseas farbror.

'Ja, ja, ja, tack så mycket!' sa Chelsea glatt och tog sina väskor och drog med mig ut.

Bakom deras hus låg det en stor skog, och en liten bit in i den låg "stugan".

Stugan var typ ett hus, jag vet faktiskt inte varför dem kallade det stugan.

Det fanns kök, badrum, tre sovrum, ett tv-rum, nästan som i ett vanligt hus.

Det bästa var att stugan låg på en stor gräsplätt, så dem hade byggt en swimmingpool bredvid.

Det var hur lyxigt som helst, det var därför Chelsea så gärna ville bo där när vi var här.

Annars brukade hennes ena kusin och hennes man bo där, men hon har visst flyttat nu.

Vi gick in i stugan och Chelsea blev helt galen utav alla saker som fanns där.

Chelseas farbror hade rätt mycket pengar, så han hade köpt stugan tillsammans med huset. 

Sen hade han gjort poolen helt själv, och han hade gjort så att man kunde ändra temperaturen i vattnet, det var hur coolt som helst, riktigt lyxigt verkligen. 

'Fattar du hur bra vi kommer att ha det här eller?!' sa Chelsea och släppte ner sina väskor på golvet.

Hon gick in i köket och öppnade kylskåpet.

'Det finns mat och allting' sa hon och jag log.

Jag gick ut på "bakgården" där poolen låg och log lite för mig själv.

Tomten var väldigt stor, så fastän att skogen låg runt omkring kom det jätte mycket sol dit.

Rena sommardrömmen var det.

Helt sjukt liksom.

'Ska vi ta bussen till stan eller något' sa Chelsea och jag vände mig om.

'Visst, jag ska bara byta kläder och så' sa jag och tog med mina väskor till ett utav rummen.

Jag bytte om till ett par svarta shorts och ett vitt linne.

'Ska vi gå?' frågade jag och Chelsea nickade.




'Det här kommer bli det bästa sommarlovet någonsin' sa Chelsea och jag nickade.

'Verkligen' svarade jag och hon log brett mot mig.

'Jag kan inte fatta att vi ska bo i stugan helt själva' sa hon och jag skakade på huvudet.

'Eller hur, inte jag heller'

'Kom, vi går' sa Chelsea och vi reste oss upp från bordet och gick ut från cafeét.

'vart vill du gå?' frågade jag och hon ryckte på axlarna.

'Jag vet inte' vi började gå lite sakta och jag kollade runt på alla skylfönster.

'Dit' sa Chelsea och drog med mig in i en stor klädaffär.

'Du skulle passa hur bra som helst i den här' sa hon och höll upp ett ursnyggt neonrosa linne med döskalle på, och dragkedja på baksidan.

'Njae..' sa jag, men tanken på hur snygg den hade varit i sommar övervägde det hela.

'Prova det' sa Chelsea och föste in mig i ett provrum.


'Jag är helt utmattad' sa Chelsea och satte sig ner vid köksbordet.

Jag följde hennes ide och satte mig ner jag med.

Under kanske två timmar i stan hade jag köpt det rosa linnet med döskalle på, en/ett grönt topp/linne med dragkedja där fram som slutade vid navlen ungefär, ett par svarta jeansshorts med guldiga och silvriga nitar, ett par höga svarta byxor, ett par ljusblå converse och ett par svarta sandaler/gudinnaskor?.

Hur hade jag råd med allting egentligen?

Jag reste mig upp igen för att ta ett glas vatten.


'Kom' sa Chelsea och log mot mig.

'Vart ska vi?' frågade jag och hon ryckte på axlarna.

'Utforska' svarade hon och jag tvärstannade.

'Klockan ett på natten?'

'Vågar du inte?' sa hon och kollade på mig.

'Chels' sa jag klagande och följde med henne ut.

Vi gick längre och längre in i skogen, ända tills den tog slut.

Jag stannade och kollade ut över den sandtäckta stranden.

'Vet dina kusiner att det finns en strand här?' frågade jag och kollade på Chelsea som ryckte på axlarna.

'Inte en aning'

Jag fortsatte gå ner mot vattnet och stannade sen.

'Gud, är det varmt i vattnet?' sa Chelsea och började springa runt. 

Hon skvätte vatten på mig och jag skrattade. 

Hon skvätte så mina shorts och mitt linne blev blöta.

'Chelsea' sa jag och kollade på mina kläder.

Hon skrattade och började sen gå längs med kanten.
Vinden var inte så varm och jag kände att jag frös lite.

Chelsea hade iallafall ett par jeans och en kofta över sitt linne.

'Chelsea, jag frys..' började jag men hon avbröt mig.

'Sch, lyssna' sa hon.

'Lyssna på vadå?'

'Sch' sa hon och jag lyssnade noga efter vad hon menade, då hörde jag det.

Det var någon, eller några, som sjöng någonstans.

'Vad är...'

'Sch!' sa Chelsea igen innan hon sen kollade på mig med stora ögon.

'Hör du vilka det är eller?!'







Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards