onedirectionlovenovels

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Elin - 31 januari 2013 19:21

Jag vaknade av att min mobil ringde.

Jag tog upp den och svarade.

'Hallå?' sa jag och hörde mamma i andra änden.

'Hej raring, hur är det?'

'Hej mamma, jo allting är bra, precis som igår' svarade jag och kunde se hur hon log. Hennes tonläg visade att hon var på bra humör.

'Jag ville bara kolla så att allting var bra, vad har ni gjort de senaste dagarna?'

'Inte så mycket, mest bara legat vid poolen och så, sen har vi varit ute och kollat runt och så också' svarade jag.

'Okej, vad roligt, men jag hör av mig senare, puss puss'

'Hej då' sa jag och la på.

Jag sträckte på mig och satte mig upp.

'Who was that' sa Liam och jag, som inte reagerat på att han vaknat, ryckte till lite.

'My mom' svarade jag sen och han nickade. 

Liam hade på sig samma kläder som han hade igårkväll, medan jag hade bytt om till ett rosa kort linne och ett par korta sovshorts. 

Jag ställde mig upp och gick in till badrummet. Jag tvättade ansiktet och gick sen ut igen.

Jag gick förbi sängen där Liam inte längre låg och gick ut.

Niall och Zayn låg fortfarande och sov i soffan i vardagsrummet.

Jag gick in i köket där Liam och Louis satt.

'Morning darling' sa Louis och log mot mig.

'Good morning' svarade jag och tog fram ett glas för att sen sätta mig vid bordet.

Jag hällde upp juice i glaset och när jag kollade upp stirrade Liam på mig.

'What?' sa jag och hans läppar bildade ett leende.

'You're just so beautiful'

'Cutie' svarade jag och han log.

'Okay, couldn't you wait until I've gone?' sa Louis och gick ut från köket.

Jag gick över till Liam och satte mig i hans knä.

'You know, you're the most beautiful girl in this world' viskade Liam.

Jag log och la mitt huvud på hans axel.

Jag visste inte hur detta skulle bli, han är ju liksom världskänd, men en dag i taget.


Jag tog ur tofsen ur mitt hår, som inte längre var lika lockigt som igår, utan nu var det mitt naturliga vågiga hår som hängde fram.

Jag gick in i duschen och rös när vattnet träffade min kropp.

Jag kände inte för att gå ut från duschen, jag ville stå kvar hela dagen.


Jag virade handduken om min kropp och vred ut allt vatten ur mitt hår.

När jag öppnade dörren ut till mitt rum slog kylan emot mig och en rysning ålade sig upp längs min ryggrad.

Jag gick fram till garderoben, där nu alla mina kläder kommit in.

Jag valde ett par vita jeansshorts och magtröja med usas flagga på. 

Jag gick in till badrummet igen och borstade igenom håret en gång innan jag fönade det.

Jag satte upp mitt hår i en tofs och gick sen ut från badrummet igen.

Jag gick ut till Chelsea som satt och kollade på tv.

Detta var sista dagen killarna skulle jobba, innan dem sen var lediga resten av dagen, imorgon, på fredag och hela helgen, sen skulle de jobba igen på måndag.

Jag kollade klockan, två timmar kvar innan de slutade.


Jag var så upptagen av programmet jag kollade på att jag inte märkte att någon kom in i rummet.

'Well, hello on you' sa någon och jag ryckte till.

Jag kollade upp för att se fem killar stå och le stort mot mig.

'Well, hello on you too' svarade jag medan de satte sig bredvid mig i soffan.

'Where's Chelsea?' frågade Harry och jag ryckte lite på axlarna.

'Her cousins took her somewhere, don't know where, she will be back at six' svarade jag och han nickade.

Jag kollade klockan och såg att det var fem timmar kvar innan hon skulle komma tillbaka.

'Just some updates, how are you getting here without Chelseas realtives seeing you?' frågade jag och kollade på killarna.

'We have our ways' svarade Louis och jag skrattade.

Plötsligt byttes kanalen och jag kollade på Zayn som satt med fjärrkontrollen. 

'I was watching that' sa jag och kollade på honom. 

'Well, I wasn't' svarade han och jag gav honom en blick. 

'Really, Zayn, Really?' 

'I'd rather watch this' sa han och pekade med kontrollen mot tv:n. 

Det var någon äcklig skräckfilm som jag inte alls kände för att se. 

'Well, I don't. So if you mind' sa jag och innan han hann säga något tog jag fjärrkontrollen ifrån honom. 

'Hey' sa han och jag skakade på huvudet och bytte tillbaka till det jag kollade på först. 

Plötsligt tog Zayn tillbaka kontrollen och jag kollade surt på honom. 

Jag försökte få tillbaka den, vilket var lite krångligt eftersom att Liam satt mellan oss och jag var tvungen att luta mig över honom för att få tag i den. 

När jag fick tillbaka kontrollen räckte jag ut tungan mot Zayn, men hann inte längre innan någon drog kontrollen ur min hand. 

Jag vände mig om och kollade på Louis som bytte kanal till något helt annat. 

'My turn to choose' sa han och jag tog tillbaka kontrollen. 

'Actually, noone of you can choose, because I live here and I watched first' sa jag och bytte kanal, återigen. 


Efter många bytande av tv-kanal hade Harry fått tag i kontrollen, och även han bytt till något helt annat.

Sen tog Niall den för att också han byta kanal.

'Serious guys' svarade jag och kollade på killarna.

'We're totally serious' svarade Harry och jag kollade på honom.

'Yeah, can you ever be serious' svarade jag och sträckte mig efter kontrollen som Niall hade.

Innan jag hann ta den hade han kastat den till Zayn som kastade den till Louis som gav den till Harry som kastade tillbaka den till Zayn.

'Seriously, how old are you, three?' sa jag och följde kontrollen med blicken som den fortsatte att kastas runt.

'Chelsea'll kill us if it breaks' fortsatte jag och varje gång jag sträckte mig efter den blev den ivägkastad till någon annan.

'Please, just give me the remote' sa jag och suckade.

'Let me think, no' sa Louis och kastade den till Zayn.

De fortsatte kasta runt den tills den hamnade hos Liam.

Han stannade upp och alla kollade på honom.

'Please, give it to me, sweety' sa jag och kollade på Liam.

'Don't give it to her, Liam, don't look into her eyes, she will hypnotise you' sa Niall, och jag kollade bedjande på Liam.

'Don't listen to them, give it to me' sa jag och han kollade först på mig sen upp på Louis och sen på kontrollen.

Innan jag visste ordet av det hade han kastat den till Louis och jag suckade.

'Liam!' sa jag klagande och han skrattade.

'I had to' svarade han.

'Whatever'

Jag vände mig istället mot Louis.

'Give me the remote' sa jag och han skakade på huvudet.

Han kastade den till Zayn som kastade den till Niall som gav den till Harry som kastade den till Zayn som gav den till Liam som kastade den till Louis.

'I can't believe you guys, you're so childish' sa jag och suckade.


En stund satt jag bara där medan killarna fortsatte att kasta runt kontrollen.

Jag suckade högt flera gånger.

Jag bara satt där och väntade på att de skulle tröttna, men det hände aldrig. 

Jag vände mig om och såg att Liam hade kontrollen. 

Innan han hunnit kasta en hade jag tagit den. 

Jag sprang in till mitt rum och stängde och låste dörren, ja det fanns ett lås.

Egentligen skulle killarna bara kunna byta kanal på tv:n eller helt enkelt stänga av, men det gjorde dem inte.

Någon tryckte ner handtaget för att öppna.

Jag visste att man kunde låsa upp från deras sida också, om man hade naglar eller en kniv eller något.

När jag hörde att kökslådarna öppnades fick jag panik och började snurra runt och leta efter ett bra gömställa för kontrollen. 

Jag la den under madrassen i sängen. 

Precis som dem kom in. 

'Give us the remote' sa Louis och jag ryckte på axlarna.

'I don't have it' svarade jag enkelt.

'Gina' sa Harry och jag skrattade.

Louis tog ett steg närmare och jag tog ett steg bak.

'Wait, this is like some kind of game, you have to find the remote, and when you do, you can choose what channel you'll look at' sa jag och killarna kollade på mig.

'Easy as that' sa jag och nickade.

Jag gick ut och satte mig i soffan medan killarna letade.

Jag visste att det inte skulle ta lång tid för dem att hitta den, det var inte ett direkt svårt ställa precis.

Men nej, efter kanske en halvtimme eller fyrtiofem minuter kom de ut igen.

'Gina, we can't find it' klagade Niall och jag skrattade.

'Well, tough luck' sa jag bara.

'Gina, tell us where you hid it' sa Louis och jag skakade på huvudet.

'That's not the rules'

'Forget about any rules, say where it is'

'You don't look carefully enough' sa jag ställde mig upp.

Louis tog ett steg närmare mig och jag backade ett par steg.

'Gina..' sa han och jag backade ytterliggare ett par steg.

'It's just a remote' sa jag och kollade på dem.

Louis tog ett steg närmare mig och jag gav upp.

'Okay, I'll show you where it is' sa jag och gick in i mitt sovrum.

Jag tog fram den och gav den till Louis.

'I hate you' sa jag och räckte ut tungan mot honom.

Plötsligt fick jag en känsla för att baka.

Jag gick in i köket och kollade så vi hade alla ingridienser till att göra chokladmuffins.

Allting fanns där förutom en liten gryta så jag kunde smälta smöret it, och en plåt att ställa muffinsen på.

Jag tog nycklarna och gick ut för att hämta det. 

När jag tagit det ur förrådet kollade jag så att jag låst ordentligt och gick sen in igen. 

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards