onedirectionlovenovels

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Elin - 20 januari 2013 22:14

'Kom' sa Chelsea och drog med mig upp på en kulle.

Ju längre upp vi gick desto högre blev "musiken" eller "sjungandet".

'Här' sa hon och stannade, längst upp på kullen, eller berget som det mer var likt.

'Chels..'

'Sch, lyssna'

'Men tänk om dem ser oss' sa jag och kollade in mellan buskarna där jag såg en brasa.

'Bara lyssna' sa hon och jag skulle ta ett steg närmare henne.

Jag höll på att snubbla över en sten, och som en ren reflex tog jag tag i Chelsea som trillade ner för kanten.

Hon gav ifrån sig ett gällt tjut och killarna tystnade.

'Chelsea!' ropade jag och kollade ner på Chelsea som landade hårt i vattnet.

Som tur var var det bara ungefär två meter eller något.

Jag kollade ner mot Chelsea som höll på att gå upp ur vattnet.

'Gina, när jag kommer upp här ifrån kommer jag att ha ihjäl dig'

'Det var inte meningen' ropade jag tillbaka och hon mumlade något jag inte hörde för att sen gå ur vattnet.
Några sekunder senare kommer Chelsea upp på kullen.
För en sekund gav hon mig en dödsblick, men sen vänds hennes blick till något bakom mig.

'Hur gick det?' frågade jag.

När hon inte reagerar vänder jag mig om och kollar nervöst på de fem killar som står framför oss.

'What happend?' frågade en utav dem, och jag öppnade munnen för att säga något, men jag fick inte fram något.

'Nothing' sa jag tillslut och Chelseas blick vändes till mig igen.

'Nothing? yeah, she just pushed me off the cliff' sa hon surt och jag vände mig mot henne.

'Jag puttade dig inte, jag trillade!' utbrast jag och hon skakade på huvudet.

'Men ändå var det jag som trillade i vattnet'

'Det var en olyckshändelse, du kan inte bli sur på mig!'

'Inte? watch me!'

'Men sluta, nu är du bara fjantig!'

Någon harklade sig bakom mig och jag vände mig om och kollade mot killarna som kollade frågande mot mig och Chelsea.

'Everything's fine, she's just overreacting about everything' sa jag och kollade mot Chelsea som gav mig en dödsblick.

'Överreagerar? hur skulle du känna det om någon puttade ner dig för en klippa?'

'För sista gången, jag puttade dig inte jag trillade. Det var inte mitt fel'

'Vems fel var det då?' sa hon och slog ut med sina armar i en gest. 

'Ingens, okej? Ingen kunde hjälpa att det hände' sa jag och hon suckade.

'Okej, du har rätt' sa hon och tog sen allt sitt hår till en sida och vred ur vattnet.

'Are you sure everything's alright?' sa en av killarna och Chelsea nickade.

'I'm sure'

'What are you even doing out here?' frågade en av dem, som såg ut att vara den äldsta, men jag vet inte. Det är inte jag som håller koll på sånt, det är Chelsea.
'My cousins are living on the other side of the woods, and we are living in a "cottage" or it's more like a house, just five minutes from here' sa Chelsea och de nickade.

'Are you two from here?'

'No, we are from sweden, but we're living here like every summer' svarade jag och allas bickar vändes mot mig.

'So, you're going to live in the woods all by yourself for the whole summer?'

'Yes, and if we need something, we're just going to my cousins' svarade Chelsea och killarna nickade återigen.

En stunds tystnad spred sig över oss.

'But you know what, i'm pretty cold..' började Chelsea och kollade menande på mig. 'I really need to go home and change clothes before I get all sick, you wanna come?' sa Chelsea och kollade på killarna. 

'You don't think it's scary to have five boys that you don't know in your house?' sa en av killarna och flinade. 

'You're so childish' sa Chelsea och började sen gå ner för berget. 

Jag gick efter henne, och kunde samtidigt höra killarna följa efter. 

'Vänta, jag måste bara känna på vattnet' sa jag högt och sprang fram till en brygga där. 

Precis som jag vände mig om kände jag en knuff. Jag gav ifrån mig ett tjut och sekunden efter landade jag i vattnet. 

Så fort jag kom upp till ytan tog jag ett djupt andetag. 

'Chelsea!' sa jag högt och kollade upp mot henne. Hon flinade mot mig. 

'Revenge!' sa hon högt och jag skyndade mig upp till ytan. 

'Du är död' ropade jag efter Chelsea och började jaga henne upp mot killarna som stod och flinade mot oss. 

'Du får fånga mig först' sa hon retandes och sprang runt killarna. 

Vi sprang flera varv runt killarna innan jag sen på något underligt sätt trillade baklänges på en utav killarna, medan jag drog med mig någon annan, så typiskt mig.

Vi alla tre föll till marken.

Jag kollade upp på de andra som stod och skrattade.

'Are you okay?' sa en av killarna som trillat och reste sig upp för att sen sträcka fram en hand till mig.

Jag tog den och han hjälpte mig upp.

'I think so' sa jag och skrattade lite samtidigt som jag borstade av sanden, men struntade när jag kom på att det inte gick bort eftersom att jag var blöt.


'Chelsea, har du något shampo?' sa jag högt medan jag gick genom vardagsrummet där killarna satt, för att komma till rummet jag sov i.

'Ja, det står i den lilla toaletten' svarade hon och jag nickade, medveten om att hon inte kunde se det.

'Okej, tack' sa jag överdrivet högt samtidigt som jag gick förbi killarna ännu en gång.

Jag hämtade shampot och tvålen från det lilla badrummet för att sen ta med mig det till det stora.

När jag kände det varma vattnet mot min kropp rös jag till.

Jag tänkte efter lite.

Jag håller ingen koll på sånna här saker, men hade inte Chelsea sagt att killarna var..?

Men det är dem väl inte, men om det nu är dem så kanske dem inte vet att vi vet?

'Herregud' sa jag högt av hur jobbigt detta var.






Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards