onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

The Love Of My Life - Del 7

Av Elin - 22 januari 2013 09:42

Jag reste mig upp från sängen och gick fram till min garderob.

Jag valde att ta på mig en bikini, den var neonrosa och utan band, ett usa linne som slutade någon centimeter under naveln och ett par jeansshorts.

Jag satte upp mitt långa bruna hår i en lös boll på huvudet, och gick sen ut från mitt rum.

När jag såg killarna sova i soffan blev jag först lite rädd, sen kom jag ihåg vilka det var.

Jag gick försiktigt genom rummet så att de inte skulle vakna.

Medan jag satt och åt frukost tänkte jag på vilket bra väder det var, och efter frukosten tog jag med mig mina solglasögon och en handduk ut till poolen och la mig i en solstol.


Jag kände en iskall vattenstråle mot min kropp och flög upp ur stolen med ett tjut.

Jag vände mig om och kollade surt på killarna som stod där och flinade mot mig.

Jag tror det var, Niall, och..?

Liam... jo men så var det, Niall och Liam.

Liam höll vattenslangen i handen, och både han och Niall skrattade som galningar.

'Yeah, so funny' sa jag sarkastiskt och log fejkat mot dem.

'I want to get tanned, please' sa jag klagande och kollade bedjande på dem för att sen vända mig om för att gå och sätta mig i stolen igen, men jag han knappt ta ett steg innan jag kände ett par starka armar om mig och några sekunder senare var jag nere i vattnet.

Jag simmade upp till ytan och tog ett djupt andetag.

Jag såg Liam komma upp till ytan och flina mot mig.

'Liam..' sa jag klagande och han skrattade.

'It's just fun' sa han och skvätte vatten på mig.

'I'm gonna show you what's fun' sa jag och började simma mot honom, men han var för snabb och simmade undan från mig utan några problem.

'That's not fair!' utbrast jag och han skrattade.

'You get all the justice that you need' sa han och jag räckte ut tungan i en grimas.

Jag hade inte känt killarna i mer än tolv timmar, och vi betedde oss nästan som att vi känt varandra hela livet.

Mina tankar avbröts av att jag nästan drunkade i vatten.

Jag tog ett djupt andetag när jag kom upp till luften och kollade sen på Niall som hade hoppat i vattnet.

Altting slutade med att vi hade vattenkrig.


När jag hade legat i solen ett tag hade nästan hela jag torkat.

Varken Liam eller Niall hade gått upp ur vattnet en enda gång, däremot hade Zayn som kom när jag gick upp varit uppe ett par gånger.

Jag satte i hörlurarna och höjde volymen på musiken.

Jag kom till en egen värld, en alldeles speciell värld.


Jag drog ut kontakten till hårfönen och satte istället in den till plattången.

Chelsea hade övertalat mig att gå på bio, fast jag egentligen bara ville vara hemma i kväll.

Killarna hade gått för några timmar sen, anledningen sa dem inte.

Jag tror inte att de vet att jag och Chelsea vet vilka det är.

Hur ska man kunna berätta för dem att vi vet vilka dem är, eller hur skulle dem kunna berätta för oss vilka dem är?

Jag suckade och sminkade mig och fixade sen håret, och efter det gick jag ut till mina väskor som jag inte packat upp än.

Jag slängde ut det mesta av mina kläder på sängen, innan jag bestämde mig för att ta på mig ett vitt linne som slutade några dryga centimeter nedanför naveln, ett par svarta shorts och ett par vita converse.

Jag drog på mig en kofta och tog lite parfym, för att sen lägga ner mobil, nycklar och lite andra viktiga saker i min handväska.

Jag gick ut till Chelsea som satt i vardagsrummet och väntade på mig. 

'Ska vi gå?' frågade hon och jag nickade. 


'Jag måste gå på toa' sa Chelsea och jag kollade på henne. 

'Seriöst, det är ju typ världens kö och filmen börjar snart' sa jag och hon drog med mig ut från bion. 

'Då får vi gå någon annanstans' sa hon och kollade sig omkring. 

'Där' sa hon och pekade mot en pizzeria. 

'No way, man får inte låna toaletten om man inte handlar någonting, aldrig att jag går på toa där' sa jag och hon suckade.

'Då går jag väl själv då' sa hon och gick över vägen till pizerian.

Jag satte mig ner på en bänk som stod precis bredvid mig för att vänta.

'Psst'

Jag hörde något bakom mig och vände mig sen om när jag inte såg något. Jag var helt oförberedd på att någon skulle stå där så jag gav ifrån mig ett tjut och min hand for upp till min mun. 

Killarna flinade mot mig och satte sig ner bredvid mig. 

'You almost gave me a heart attack' sa jag och killarna skrattade. 'Seriously, take it easy' sa jag men började själv skratta lite. 

Jag vände min blick mot pizzerian och väntade på att Chelsea skulle komma tillbaka. 


'Jag är sjukt hungrig' sa jag och kollade på Chelsea som nickade.

'Jag med' sa hon och jag suckade.

'Vi skulle ätit i stan innan' sa jag och hon höll med.

'Jag lagar någonting'

Jag gick in i köket och kollade vad vi hade.

Jag skulle ju alltid kunna laga en ägg omelett och steka lite bacon, men vart fanns alla stekpannor? 

'Det finns inga stekpannor' sa jag och kollade på Chelsea.

'Dem står ute i förrådet' sa hon och jag kollade på henne.

'Du får hänga med och hämta dem' sa jag och hon skakade på huvudet.

Jag svalde medan jag tog på mig ett par skor och gick ut till "förrådet".

Det stod ute på tomten en bit bort från huset.

Jag gick dit så snabbt jag kunde.

Jag fick knappt in nyckeln i låset.

Det var riktigt läskigt att vara där ute klockan två på natten då det är helt svart.

Så fort jag fick upp låset och tagit en stekpanna låste jag dörren så snabbt som möjligt.

När jag vände mig om trodde jag verkligen att jag skulle få en hjärtattack.

Jag tog ett steg bakåt medan min hand for upp till min mun för att jag inte skulle skrika.

Det kändes som att mitt hjärta stannade ända tills jag insåg vem det var.

'You wanna kill me?' sa jag och kollade på Liam som skrattade lite.

'I didn't mean to scare you'

'Well, you did' sa jag och skrattade lite.

'What are you doing here anyways?'

'Me and the boys didn't hav anything to do' sa han och jag nickade.


När jag vaknade och gick ut i vardagsrummet låg alla killarna i soffan och sov, precis som igår.

Jag gick in i köket där Chelsea satt och åt frukost.

'Godmorgon' sa jag och gick fram till kylskåpet.

'Har du några planer för idag?' frågade Chelsea och jag nickade.

'Planerna är att bara ligga vid poolen hela dagen'

'Låter härligt' sa Chelsea och jag log mot henne samtidigt som jag tog med mig ett glas och juicepaketet till bordet och satte mig mitt emot henne.

När jag hade ätit klart gick jag in till mitt rum och bytte om till min bikini.

Jag satte upp håret i en boll och satte mina solglasögon på huvudet, för att sen ta min mobil och mina hörlurar med mig.

När jag kom ut till vardagsrummet såg jag att killarna inte var där längre.

Jag fortsatte förbi soffan och ut till baksidan och poolen.

Jag la mig i en solstol och satte i hörlurarna.

Jag log för mig själv och satte solglasögonen riktigt.


Jag tog ut hörlurarna och tog av mig glasögonen när jag kände några kalla vattendroppar på mig.

Jag kollade på Liam som inte var en badkruka direkt.

'Are you coming?' sa Liam och kollade på mig.

'I don't know' sa jag och han kollade bedjande på mig.

'Please' sa han och jag skrattade.

'Okay' sa jag och la undan mobilen för att sen hoppa i poolen.

Vi skvätte vatten på varandra och hade lite vattenkrig och så.

Jag simmade undan från honom, men han tog tag i mig.

Hans blick mötte min och det kändes som att allting runt omkring oss stannade.

Hans ögon var så fina, jag har inte tänkt på det förut.

'Is the water warm?'

Jag och Liam släppte taget om varandra snabbt och kollade upp på Zayn som nu stod med ryggen mot oss och la en handuk i en av solstolarna.

'Very' svarade jag och slängde en blick på Liam, men han kollade inte på mig.

Jag suckade högt inom mig själv.

Jag gick upp ur poolen och torkade mig lite med handduken innan jag gick in.

Vad var det som hände?

Jag kunde svära på att Liam var på väg att kyssa mig.. 

Jag skakade på huvudet och gick in till mitt rum.

Sakta tog jag ut tofsen ur mitt hår.

Vad var det egentligen som hände?







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards