onedirectionlovenovels

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

The Love Of My Life - Del 9

Av Elin - 30 januari 2013 15:14

Det kändes som att hela världen stannade upp.

Det avfyrades fyverkerier inom mig och det kändes som att jag skulle dö av glädje, det var helt sjukt.

Det här borde kännas konstigt eftersom att vi knappt känt varandra i tre dagar, men det gjorde det faktiskt inte. Det kändes så fruktansvärt bra. Det kändes bra att veta att han kände samma sak för mig som jag kände för honom. 

Han släppte taget om mig och log mot mig.

'Have anyone ever told you you're a good kisser?'

'It happens sometimes' skojade jag och skrattade.

Han kramade om mig så det pirrade i hela mig.

'I really like you' viskade han och jag log.

'I really like you too' viskade jag tillbaka och vi båda log mot varandra.


'Ni gjorde vad?!' utbrast Chelsea och kollade med stora ögon på mig.

Jag kunde inte göra något annat än att le och rodna lite.

'Herregud, det är så gulligt!' fortsatte hon sen och log mot mig.

'Har han brättat för någon än?'

'Jag vet inte, vi har inte pratat efter att dem gick' svarade jag och hon kollade på mig.

'Men gud, det är ju jätte roligt' sa hon och log.

Precis då började min mobil att ringa.

'Yeah?' svarade jag och log såfort jag hörde Liams röst.

'Hey, I just wanted to ask if you, maybe wanted to go out and eat dinner with me?' sa han och jag log.

'You mean as a date?' frågade jag exalterat och log lite.

'You want it to be a date?'

'If you want to'

'So, you wanna go on a date?'

'Of course I want' sa jag och hela jag blev varm.

'Okay, pic you up at seven'

'Okay, love you' sa jag, men innan jag hunnit lägga på sa han något.

'And tell Chelsea that the boys are gonna stay with her so she wont be so lonely'

'I will, bye' sa jag och vände mig mot Chelsea.

'Jag har en dejt' sa jag och hon log brett.

'Vi måste göra dig i ordning' sa hon och jag log.


Jag log och kollade mig i spegeln.

Jag hade en vinröd klänning.

Den satt tajt upptill och slutade ungefär vid knäna.

Där "kjolen" på klännigen var var det ett lager spets. Ryggen var öppen och där hängde det vita pärlor.

Jag hade ett par svarta klackskor.

Mitt långa bruna hår var lockat och Chelsea hade hjälpt mig med sminkningen.

'Du är perfekt' sa hon och log mot mig.

'Snurra' sa hon och jag gjorde som hon sa.

'Du är verkligen jätte fin' sa hon och jag log.

'Tack så mycket' sa jag och gav Chelsea en kram.

När killarna kom var jag mer nervös än någonsin.

'You're really beautiful' sa Liam när han såg mig.

Jag log och en lätt rodnad spred sig över mina kinder.

'Your not so bad yourself' svarade jag och han log.

De andra killarna granskade mig medan dem gick in till vardagsrummet där Chelsea satt.

Liam kom fram till mig och drog in mig i en kram.

'Ready to go?'

'Absolutely'


Chelseas perspektiv

Jag satt och höll på med mobilen medan killarna spelade något spel på xboxet.

'Am I the only one that's hungry?' sa Zayn och jag ryckte på axlarna.

'No, I'm starving' sa Niall och Harry kollade på honom.

'Tell me sometime you're not hungry' sa han och Niall tänkte efter

'What if we order some pizza?' föreslog Louis och killarna instämde.

Tänk att jag sitter här med fyra utav killarna i one direction, och Gina är ute på dejt med den femte, det är helt sjukt ju. Jag kan knappt tro att det är one direction, jag skulle aldrig tro att dem var såhär, och verkligen aldrig tro att jag, jag, skulle sitta här och vara med dem.

'Hello, Chelsea?' sa Harry och viftade med handen framför mina ögon.

'What?' sa jag och skakade på huvudet.

'You want pizza?'

'Sure thing' svarade jag.


'Okay, so are you and Gina like relatives or sisters?' frågade Harry och jag skrattade lite.

'No, we're just friends, and we have been since we we're little kids'

'Oh, okay'

Våran konversation avbröts av att min mobil ringde.

Det var mamma.

'Hej mamma' sa jag och la ner min pizza bit.

'Hej raring, hur mår du?'

'Jag mår jätte bra, hur mår du och pappa?'

'Vi mår bra, allting är bra'

'Jag har tänkt ringa, men det har inte blivit av'

'Jag förstår, jag har inte heller hunnit ringa'

En stunds tystnad spred sig över oss.

'Hur mår Gina?'

'Jodå, hon mår bara bra'

'Det är skönt att höra, hur mår Christian?'

'Jodå, han mår jättebra, alla kusiner också'

'Vad roligt, vill du prata med pappa, han kommer här' sa mamma innan jag hunnit svara.

'Hej gumman, jag saknar dig jätte mycket, din mamma också'

'Jag saknar er med, jätte mycket'

'Är det bra där?' frågade han och jag nickade, fast att han inte kunde se det.

'Det är jätte bra, och jätte fint. Jag och Chelsea fick hela stugan för oss själva, Maria och Thomas har flyttat ut nu'

'Jag hörde det' svarade pappa och vi blev sen tysta en stund.

'Men jag måste gå nu, jag ringer så fort jag kan, jag älskar dig hjärtat'

'Jag älskar dig med'

Jag la på och vände mig mot killarna som stirrade konstigt på mig.

'What was that?' sa Niall och jag skrattade.

'What was what?' frågade jag och denna gången var det hans tur att skratta.

'That language' sa han och jag log lite.

'That was swedish' svarade jag och Harry kollade på mig. 

'That is so cool, I have always thought swedish was a cool language' 

'Say something in swedish' sa Louis och jag skrattade.

'Like what?'

'Say your name, your age and where you live' fortsatte Harry och jag skrattade, men gjorde som dem sa.

'Jag heter Chelsea, jag är sexton år och bor i Stockholm' sa jag.

Jag kände mig dum som satt och pratade på svenska när det inte fanns någon här som kunde språket.

'That sounds so weird' sa Zayn och skrattade.

'No, that sounds cool' utbrast Harry, ockås han skrattade.

'Learn me some words' sa Niall och jag skrattade.

'What do you wanna know?'

'How do you say I love you?'

'Jag älskar dig' sa jag och skrattade åt hans frågande blick.

'Slower please' sa han och jag skrattade.

'It's hard for you guys to understand some words, because we have letters in our language that you don't have in yours' sa jag och Louis kollade på mig.

'And which is those letters?'

'Å, ä,ö' sa jag och han fattade ingenting.

Jag tog fram en penna och ett papper och skrev ner alfabetet.

'You don't have those three letters in your language' sa jag och pekade på å, ä och ö.

Jag kände mig som värsta svenskaläraren.

Jag skrev ner "I love you" och "jag älskar dig" på pappret.

'So, this is I love you in swedish' sa jag och pekade med pennan där jag skrivit jag älskar dig.

'You pronance it jag. älskar. dig.' sa jag sakta och kollade på Niall.

'Try to say it with me this time'

Han provade flera gånger att säga det.

Tillslut kunde jag inte hålla mig från skratt.

'Am I that bad?' sa han och jag försökte sluta skratta.

'No, you're great, try it one more time' sa jag, och även denna gången började jag skratta.

'I'm sorry, you're good'

'You're lying' sa han och jag skrattade.

'You just need practice, that's all' sa jag och han skrattade också lite.

'But how come you can so good english?' frågade Harry och jag skrattade. 

'That's because we're learning it in sweden, and it's not as hard to learn english as it is to learn swedish' svarade jag och killarna nickade.


Ginas perspektiv

Jag och Liam hade varit på den finaste returangen någon kunde tänka sig, och han betalade allt.

Jag hade sagt att jag inte hade råd, och att han inte skulle få betala för mig, men han var så bra på att övertala folk. 

Jag tog av mig mina klackskor och gick barfota i vattnet. 

Vi gick längs den tomma stranden och pratade. 

'You know, I love you very much' sa Liam och vände sig mot mig.

Vi stannade och kollade på varandra en stund.

'I love you too' sa jag och han drog in mig i en kram.

Han kysste mig på kinden och jag la mitt huvud på hans axel.

'I've never felt this way before, you're so special. It was something that started at the first time a looked at you, it was a really special feeling' sa Liam och jag kände mig varm i hela kroppen.

'It's like we've known eachother forever' fortsatte han. Jag kollade upp på honom och log, för att sen lägga båda mina händer på hans kinder och trycka mina läppar mot hans.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 9 februari 2014 23:00


  Fredag, 17 Februari "Vad gör vi ikväll?" frågade Tyler när vi var på väg till busshållplatsen. "Det är ingen hemma hos mig, så vi kanske kan köpa lite godis, beställa hämtmat och kolla på någon film?" svarade jag och han log mot mig. "De...

Av Elin - 2 februari 2014 18:22


  Jag och Tyler gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt en stund och pratade om skolan och om allting som hade med den att göra, men tillslut blev det tyst för ett tag, innan han sen öppnade munnen för att säga någonting.  "Hannah, ja...

Av Elin - 2 februari 2014 16:30


  16 Januari, måndag 09.45 Jag och Jasmine gick och satte oss bredvid Tyler och Dylan som satt vid ett bord i uppehållsrummet.  "Är det bara jag eller känns det som att Clar och Zack är lite, jag vet inte, för mycket?" frågade Dylan och nick...

Av Elin - 28 januari 2014 23:00


  Jag och Jasmine gick fram och ställde oss bredvid Zack och Clarissa som stod vid sina skåp och tog sina grejer. Bara några minuter senare kom Dylan och Tyler och ställde sig bredvid oss. "Så, vill ni hitta på något?" frågade Clarissa och kol...

Av Elin - 27 januari 2014 20:30


    9 Januari Måndag 15.45 Hannahs perspektiv "Nej, jag menar det, hade Liam varit hemma hade detta varit den bästa julen någonsin" sa jag och Jasmine suckade. "Det säger du varje år!" utbrast hon med ett skratt och jag suckade. "Gör jag...

Presentation


Hannah Payne lever sitt liv så vanligt hon kan med en världskändis till brorsa. När hon tvingas följa med på en turné över sommaren förändras hennes liv mer än vad de redan gjort, men till det bättre eller sämre?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards